Laptop

Wat?


Alle leerlingen beschikken over een laptop.

Waarom?

Omwille van pedagogische redenen;
  • digitale vaardigheden aanleren (een sleutelcompetentie van de 21e eeuw),
  • leerlingen mediawijs maken (veilig omgaan met de nieuwe media).

Omwille van didactische redenen;
  • meer mogelijkheden om efficiënter te remediëren en te differentiëren door leerstof op maat aan te bieden,
  • gemakkelijker om leerstof aanschouwelijk aan te bieden,
  • leerlingen leren zelfstandiger werken,
  • meer mogelijkheden om leerlingen die in een digitale wereld opgroeien te motiveren.

Omwille van organisatorische redenen;
  • alle belangrijke informatie (leerstof, extra oefeningen, beeldmateriaal, toetsenkalender, agenda …) op één plaats centraliseren à Smartschool .

Waarom moeten alle leerlingen over hetzelfde toestel beschikken?

Ervaring uit andere scholen toont aan dat een zuivere BYOD (= Bring Your Own Device) niet haalbaar is.
  • Leerkrachten kunnen niet alle systemen en platformen beheersen.
  • School kan niet ingrijpen bij problemen en software installeren op vreemde laptops.
  • Enkel bij identieke toestellen zijn wij zeker dat alle software zal draaien.

                

   
     


Wat kost het?
  • Indien u het toestel direct betaalt: € 635
  • Indien u het toestel over 28 maanden afbetaalt: voorschot € 127,5 + € 595 (= 28 x €21,25



Aan wie wordt er betaald?

De firma Signpost is de leverancier van de laptops en de factuur komt van hen.
De school verdient niets aan dit project.


Wat krijgt u voor deze prijs?
  • een oerdegelijke laptop
    - een sterkere behuizing en scharnieren,
    - ontspiegeld scherm,
    - accu werkt meer dan 8 uur (drie jaar waarborg, capaciteit minder dan 60% à gratis vervangen).
  • een beschermende hoes;
  • volledige configuratie met de software nodig voor de school (bv. Office 365);
  • een uitgebreide waarborg voor drie jaar.
Na drie jaar kan de garantie aan €8/ maand verder uitgebreid worden.



Wat bij pech?

Er is één aanspreekpunt op school: dhr. Vandeburie

Softwarematige problemen

Bij softwarematige problemen wordt alle software onmiddellijk vernieuwd.
Je toestel krijg je dan terug zoals het op dag 1 in je bezit was.

Technische problemen binnen de garantie

Wanneer het toestel faalt zonder dat er iemand schade aan het toestel heeft aangebracht, wordt het gratis hersteld.

Technische problemen buiten de garantie

Dit zijn alle gevallen waarbij het toestel  beschadigd is door verkeerdelijk al of niet per ongeluk: valschade, gebroken hoeken, vochtschade (frisdrank op het toetsenbord), gebarsten scherm …

Voor die herstellingen wordt
maximaal een forfaitair bedrag van € 150,- aangerekend. Kosten daar boven neemt Signpost voor zijn rekening.


Hoe bestellen?

Via de webshop: http://ihka.academicshop.be (vanaf 15 juni 2018!)


Kunnen leerlingen die niet in het derde jaar zitten een dergelijk toestel aanschaffen?

Ja, ze kunnen via dezelfde weg onder dezelfde voorwaarden het voorgestelde toestel aankopen.
Broers of zussen van de leerlingen mogen ook een dergelijke laptop aankopen. Zij moeten voor de garantie zich dan wel rechtstreeks tot Signpost richten.

Wanneer worden de toestellen geleverd?

De toestellen worden op woensdagnamiddag 29 augustus in de studiezaal van de school opgehaald. Indien dit om bepaalde redenen niet mogelijk is, verwittigt u best de school.

NIEUWE LEERLING?

1.      {C}{C}{C}Ga naar de website www.leermiddel.be/ihka.

2.      {C}{C}{C}Kies voor de gewenste betaalmethode.

3.      {C}{C}{C}Bij het voltooien van de bestelling moet u een account aanmaken.

4.      {C}{C}{C}Vul hierbij het leerlingnummer ‘12345’ in.






 
  • Aan wie wordt er betaald?De firma Signpost is de leverancier van de laptops en de factuur komt van hen.
  • De school verdient niets aan dit project.
  •